تخلیه چاه تهرانپارس تهران

همه چیز در مورد عملیات تخلیه چاه

 

می توان گفت فرآیند تخلیه چاه موجب افزایش راندمان چاه هایی می شود که در حال بهره برداری هستند و سالی یک بار یا هر دو سال یکبار نیاز به تخلیه چاه پیدا می کنند.

تخلیه چاه با کمپرسور و یا سیال مخصوص حفاری انجام می شود. پمپ، کابل ها و لوله های موجود در چاه، از چاه خارج شده و کیت نظافت داخل چاه پایین آمده و چاه تخلیه می شود.

پس از آن باید گزارش اسیدیته چاه مورد بررسی قرار گیرد و روش های مناسب پاکسازی چاه انتخاب شود. پس از فرآیند تخلیه که به طور متوسط ​​2-8 ساعت طول می کشد، کیت تمیزکاری که داخل چاه قرار می گیرد خارج می شود.

بعد  از حصول نتیجه مطلوب، تجهیزات چاه دوباره مونتاژ می شوند. آب چاه نصب شده به طور متوسط ​​12-3 ساعت به بیرون تخلیه می شود. پس از اتمام سموم موجود در آب، آب به سیستم داده می شود.

تخلیه چاه

تخلیه چاه در ایران

همه چیز در مورد عملیات تخلیه چاه

روش های تخلیه چاه

3   نوع روش تخلیه کردن چاه وجود دارد. که عبارتند از:

  • تخلیه چاه با روش حمل و نقل،
  • خالیکردن به روش تزریق
  • تهی کردن با مایع حفاری (اسید)

تخلیه چاه با روش حمل و نقل

در این روش، عملیات تخلیه با کمپرسور دیزلی بزرگ انجام می شود.

پس از تخلیه تجهیزات موجود در چاه، لوله های خالی در داخل چاه پایین می روند.

نسبت ماده پاک کننده چاه با توجه به عمق چاه تنظیم شده و به داخل چاه منتقل می شود. شیلنگ هوا که از کمپرسور می آید، به لوله تمیز کننده پایین رفته در چاه متصل می شود و هوای فشار بالا به صورت ناگهانی وارد چاه می شود.

هدف از این کار حذف مواد کثیف نشسته در کف چاه، جابجایی ترک‌های چاه و باز کردن پین‌های فیلتر شده با ایجاد فشار برگشتی است. هدف تخلیه چاه، کف کردن آب و متراکم کردن آب است و مواد باقیمانده در چاه با قدرت بالابرنده فوم به بیرون منتقل می شوند.

این فرآیند 3 بار به مدت 10 دقیقه با فواصل زمانی 15 دقیقه انجام می شود. در نهایت، پمپ شناور که از چاه خارج شده بود، دوباره جمع می شود.

تخلیه چاه با روش تزریق

تخلیه چاه به روش تزریق، با کمپرسور برقی 12 بار 6 متر مکعبی انجام می شود.

در این سیستم 2 لوله نظافت در داخل چاه پایین می روند. ماده تمیز کننده داخل لوله اول ریخته می شود و به کمپرسور متصل می گردد. هوا باعث کف کردن ماده تمیز کننده  در چاه می شود.

دلیل پایین آمدن دو لوله این است که یک لوله مانند جارو عمل می کند و محیط را خیس یا آلوده نمی کند. این فرآیند نسبت به سرریز هزینه کمتری دارد. در پایان فرآیند، ابزار برداشته شده و اتصالات چاه نصب می شود.

تمیز کردن چاه با سیال حفاری

تمیز کردن چاه با سیال حفاری که به عنوان تمیز کردن چاه اسید نیز شناخته می شود، معمولا در چاه های کم آب و چاه هایی با کمبود خاک رس انجام می شود.

داروی اسیدی مخلوط ویژه مثل  “EL57” پس از تخلیه چاه بین 200-500 لیتر به داخل چاه منتقل می شود. پس از 1 تا 2 روز انتظار، مواد چسبنده داخل چاه، خشک شده و می ریزند. سپس بسته به وضعیت زمین با سیستم سرریز یا تزریق تخلیه می شود. می توان گفت که عملکرد بالایی دارد. بدون انتظار برای چاه، ملحقات پمپ نصب شده و آب به مدت 36 ساعت به بیرون تخلیه می شود.

تخلیه چاه فاضلاب

در مواردی که فرآیند تخلیه چاه فاضلاب انجام نمی شود، فرآیندی است که لحظات بسیار بدی را برای افراد رقم می زند. مخارج ساختمان ها برای فرآیندهای تخلیه فاضلاب در منازل و محل کار باید به درستی مطابق با این طرح، انجام شود. سرریز شدن فاضلاب هایی که ممکن است همراه با سیل و آب باران اتفاق بیفتند، به ویژه در منازلی که به صورت یک طبقه هستند، ممکن است باعث فشار بر سیستم تخلیه فاضلاب شوند.

عملکرد صحیح سیستم تخلیه فاضلاب  تنها در شرایط سیل و سرریز ضروری نیست. در استفاده روزانه، مهم است که این سیستم به خوبی کار کند. از این نظر برای تخلیه فاضلاب باید از یک پمپ و موتور مفید استفاده کرد. این موتور و پمپ تضمین می کند که سیستم تخلیه فاضلاب در خانه یا محل کار شما به طور موثرتری کار می کند‌.

تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب در تهران

تخلیه چاه فاضلاب

گرفتگی فاضلاب و ضرورت فرایند تخلیه آن

خرابی و گرفتگی فاضلاب یکی از معضلاتی است که قطعا همه افراد از آن متنفرند اما در دوره های زمانی خاص ممکن است با آن مواجه شوند.

با این حال، این وضعیتی است که نه تنها بر یک واحد از آپارتمان یا محل کار، بلکه بر عملکرد سیستم فاضلابی کل ساختمان تاثیر منفی می گذارد. در مواجهه با این وضعیت ابتدا بوی بد ظاهر می شود. در مدت زمان کوتاهی شرایط غیربهداشتی رخ خواهد داد که بر سلامتی انسان تاثیر منفی خواهد گذاشت. وقتی با چنین شرایطی مواجه می شوید، قطعا باید با انتخاب یک شرکت متخصص و قابل اعتماد در این زمینه، سعی کنید بر این مشکل غلبه کنید.

تخلیه چاه در تهران

تشخیص محل گرفتگی و بازکردن محل گرفتگی که با استفاده از فرصت های تکنولوژیکی پیشرفته محقق می شود بسیار آسان تر است. باز کردن زهکشی حمام بدون شکستن آن ، تشخیص گرفتگی در محل نصب با دستگاه های ربات و دوربین بسیار آسان است.

امروزه با کمک دوربین ها و ربات ها تشخیص گرفتگی محل و رفع مشکل انسداد لوله تخلیه فاضلاب بدون شکستن آن بسیار آسان شده است. با این حال هنوز هم شرکت های درجه دو هستند که از تکنولوژی پیروی نمی کنند.

زمانی که با چنین شرایطی مواجه می شوید می توانید با انتخاب یک شرکت حرفه ای در مدت زمان کوتاهی از شر این وضعیت خلاص شوید.

تخلیه چاه در تهران

تخلیه چاه در تهران و شهرستان ها

 

تخلیه چاه در تهران

علل گرفتگی لوله های فاضلاب

سیستم فاضلاب ممکن است به مرور زمان دچار گرفتگی شوند. این امر اثرات نامطلوبی از نظر بهداشتی و سلامتی خواهد داشت. وقتی به عواملی که باعث گرفتگی زهکشی فاضلاب می شوند نگاه می کنیم ، می توان نتایج را به صورت زیر نشان داد.

گرفتگی فاضلاب به دلیل استفاده نادرست رخ می دهد. استفاده از دستمال توالت غیر محلول در آب در توالت و ریختن زباله هایی مانند پارچه به مرور زمان باعث گرفتگی فاضلاب می شود.

روغن باقی مانده در ظروف و قابلمه های شسته شده بعد از غذا در آبکش ریخته می شود و به مرور زمان باعث گرفتگی می شود.

ریختن تدریجی بقایای مواد غذایی نیز از جمله عواملی است که باعث گرفتگی لوله فاضلاب خواهد شد.

در محیط های کار، پرتاب ناخودآگاه زباله های غیر ضروری مانند پارچه و کیسه توسط کارمندان به فاضلاب باعث مسدود شدن مجرای فاضلاب می شود .

استفاده از لوله های تخلیه درجه یک نصب بسیار مهم است و نصبی که با استفاده از مواد درجه دو تهیه می شود باعث گرفتگی و نشتی می شود.

بسیاری از ضایعات مانند تیغ و لنت از جمله ضایعاتی هستند که توسط متخصصین در هنگام باز کردن فاضلاب تمیز می شوند .

در حالی که همه این مشکلات باعث انسداد فاضلاب می شود ، اما باید به این نکات توجه کرد و سعی کرد برای اینکه با چنین موقعیت هایی مواجه نشویم، زهکش ها را آگاهانه مسدود نکنیم.

تخلیه چاه در سریعترین زمان ممکن

تخلیه چاه در سریعترین زمان ممکن در تهران

تخلیه چاه در سریعترین زمان ممکن

پمپ تخلیه فاضلاب

پمپ‌های تخلیه فاضلاب پمپ‌هایی هستند که ذرات غیرآبی (کاغذ توالت، مواد پلاستیکی و غیره) را از فاضلاب منازل یا مناطق مشترک (مدرسه، بیمارستان، هتل، مرکز خرید و غیره) تصفیه می‌کنند.

به لطف این فرآیند، از بوهای بدی که ممکن است در اثر گرفتگی چاه فاضلاب ایجاد شود، جلوگیری می شود.

موتور تخلیه فاضلاب

موتور تخلیه فاضلاب ابزاری است که در مکان هایی که مردم به شدت از سیستم فاضلاب استفاده می کنند، بهره گرفته می شود. مهمترین ویژگی که این موتورها را از پمپ های تخلیه فاضلاب متمایز می کند این است که در سازه های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند و قدرت مکش آنها بیشتر است. به این ترتیب این موتورها هر چقدر هم که آب یا حجم کثیفی فاضلاب زیاد باشد، آنها را رفع و تخلیه می کنند.

از آنجایی که موتورهای تخلیه فاضلاب کمی بزرگ هستند، قسمتی که برای این موتورها اختصاص داده می شود باید قبل از ساخت ساختمان تعیین شود. علاوه بر این، از آنجایی که این موتورها با استفاده از آخرین فناوری تولید می شوند، می توانند در مصرف برق نیز صرفه جویی کنند.

تخلیه چاه

تخلیه چاه با پمپ

تخلیه چاه

چاه فاضلاب چگونه تخلیه می شود؟

مهم ترین دلیلی که این سوال در کشور ما بسیار مورد بررسی قرار می گیرد این است که ایران کشوری است که با توجه به ویژگی های فصلی خود در برخی مقاطع می تواند بارندگی های شدیدی داشته باشد. با توجه به این وضعیت و با اثر ناکافی بودن کارهای زیربنایی، مشکلات بالا آمدن چاه فاضلاب در منازل مسکونی و یا محل کار، ممکن است. به این ترتیب، روش های مختلف تخلیه فاضلاب در حال بررسی است.

اولین روش برای تخلیه فاضلاب استفاده از پمپ فاضلاب است. این روش به طور کلی در اقامتگاه ها یا مشاغل کوچک ترجیح داده می شود. پمپ های فاضلاب در متراژهای کوچک به متر مربع استفاده می شوند زیرا جریان آب 20 لیتر در ثانیه را فراهم می کنند.  یکی از مزایای پمپ های فاضلاب این است که فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

دومین و موثرترین گزینه برای تخلیه فاضلاب استفاده از موتور تخلیه خواهد بود. موتورهای تخلیه فاضلاب هر اندازه کثیفی را که می تواند به زهکشی ها فرستاده شود رفع می کند و از گرفتگی قبل از وقوع جلوگیری می کند. این موتورها که با توجه به این ویژگی بسیار کاربردی هستند می توانند کثیفی و آب را به کانال های مختلف هدایت کنند. به این ترتیب عمر مفید هزینه ها نیز افزایش می یابد.

تخلیه چاه خوب چه می کند؟

  • فرآیند تمیز کردن چاه (تخلیه چاه آب) عمر چاه آب را افزایش می دهد، عمر پمپ شناور را نیز افزایش می دهد.
  • میزان آب ورودی به چاه را افزایش می دهد.
  • باکتری های موجود در آب را به خوبی پاک می کند.
  • مواد اکسید شده در دیواره چاه را به بیرون پرتاب می کند.
  • میزان شن کشیده شده توسط پمپ را کاهش می دهد و با کاهش اثر سایشی روی فن های پمپ شناور، عمر پمپ شناور را افزایش می دهد.
  • فرایند پاکسازی چاه از پر شدن بیش از حد چاه جلوگیری می کند و احتمال ریزش چاه آب را کاهش می دهد.
  • فیلینگ تشکیل شده در کف چاه را تمیز می کند.
تخلیه چاه شرکتی

تخلیه چاه شرکتی در تهران

تخلیه چاه

مراقبت و تخلیه چاه خوب

چاه های حفاری بسته به ساختار زمین شناسی (نسبت خاک رس به سیلت بالا و غیره) نیاز به تمیزکاری دارند. متداول ترین روشی که در نظافت چاه استفاده می شود، تمیز کردن چاه با استفاده از کمپرسور فشار و جریان بالا می باشد‌.

چاه فاضلاب پر شده را که دیگر کاری برای آن نمی توان کرد را باید به یک تیم تخلیه چاه حرفه ای و کاربلد سپرد تا کار تخلیه چاه در سریعترین زمان را انجام دهند.

کاری که تیم تخلیه انجام می دهند به وضوح می توان فهمید که کاری دشوار است و از پس هر کسی بر نمی آید. فرآیند تخلیه به چند روش انجام می گردد.

این عملیات در گذشته بسیار سخت تر بود و توسط خود انسان انجام می شد. اما امروزه این کار توسط انواع دستگاه های مختلفی که به لطف تکنولوژی در دسترس انسان ها قرار گرفته انجام می شود.

گرفتگی چاه یک مورد اجتناب ناپذیر است و هر چقدر که از عمر چاه شما می گذرد شما یک گام به این کار نزدیک تر می شوید و باید به فکر انجام آن باشید.

مراقبت

یکی از عناصر اصلی یک سیستم زهکشی مدرن، چاه فاضلاب است. حتی اگر فقط در خیابان های شهر قدم بزنیم، اغلب با پوشش های این سازه ها مواجه می شویم. اما در عین حال از چاه ها در سیستم فاضلاب مستقل استفاده می شود که مالک خصوصی آن را در ساختمان خود تجهیز می کند.

فاضلاب یکی از ویژگی های اصلی زندگی متمدن است. و مهم نیست که به زندگی یک شهر صنعتی بزرگ مربوط می شود یا یک خانواده فردی که در یک خانه روستایی زندگی می کند. از طریق این سیستم فضولات انسانی تخلیه می شود که در صورت عدم تخلیه مشکل بزرگی خواهد بود.

سیستم های فاضلاب نیز به عملیات تعمیر و نگهداری دوره ای نیاز دارند. وضعیت آنها باید نظارت شود، که این کار شامل: حفظ عملکردهای عملیاتی، انجام دوره ای تعمیرات مداوم و تخلیه چاه می باشد.

اگر سیستم مسدود شود، ممکن است اقدام فوری لازم باشد. لذا چاه های فاضلاب را قبل از گرفتگی کامل و نیاز فوری به تخلیه، به صورت دوره ای، جهت تعمیر و نگهداری، چک کنید و در صورت نیاز اقدام به تخلیه نمایید.